Re-direct
Image default
Industrie

Wat is E-fulfilment?

E-fulfilment is het proces van het uitvoeren en verzenden van bestellingen naar klanten. Dit deel van de toeleveringsketen van de detailhandel omvat het ontvangen, opslaan van voorraad, het verwerken van bestellingen, het verzamelen van artikelen voor uitvoering uit deze opgeslagen bronnen en het verpakken ervan in pakketten voordat ze worden verzonden. Uiteindelijk dragen zij bij in het complete proces rondom het versturen van de order naar de eindbestemming. Dit geldt vaak ook voor de dekking van de retouren!

Hoe belangrijk is dit proces?

Het gestroomlijnde e-fulfilment proces is belangrijk omdat het je kan helpen te voldoen aan de verwachtingen van klanten die worden gesteld door gevestigde of concurrerende merken en marktplaatsen zoals Amazon. Online shoppers verwachten snelle, betaalbare verzending van de  goederen en een positieve last mille-bezorgd ervaring wanneer ze een bestelling plaatsen bij een van de vele aanbieders op de huidige markt! Met technologie tot onze beschikking is dit veel gemakkelijker dan ooit tevoren; door automatisering zullen bepaalde taken efficiënter worden uitgevoerd, terwijl voor andere helemaal geen menselijke inbreng nodig is, wat tijd bespaart voor alle betrokkenen – vooral als er fouten optreden tijdens standaard verwerkingsmethoden doordat bijvoorbeeld Microsoft Office Word niet werkt.

Automatisch voorraad aanvullen

In de wereld van vandaag is voorraadbeheer een proces waarbij producten worden besteld en aangevuld. Door fulfilment software voor dit doel te implementeren, kun je je voorraad in realtime volgen en de kosten voor het opslaan ervan verlagen door automatische bestelpunten te gebruiken om uitval te voorkomen wanneer er op een bepaald moment kleine hoeveelheden beschikbaar zijn; betere zakelijke beslissingen nemen op basis van gegevens over wat het beste verkoopt in bepaalde tijden, zoals vakanties of seizoensschommelingen in de verkoop, terwijl je je voorbereidt op onverwachte situaties zoals veranderingen in het bestedingspatroon van consumenten als gevolg van onvoorziene omstandigheden.