Re-direct
Image default
Marketing

Zakelijk is net even anders

Veel social media kanalen richten zich op entertainment, met LinkedIn is dat doen net eventjes wat anders. Deze website richt zich dan ook op het wat meer zakelijke publiek, wat ook te zien is aan de artikelen en content die daar langskomt. Dat betekend dan ook dat op LinkedIn adverteren anders werkt dan het gebruiken van Facebook Ads of Instagram Ads. De focus van je advertentie kan op LinkedIn bijvoorbeeld liggen op het laten zien van nieuwe tools binnen het vakgebied van de doelgroep, of juist het delen van cases waarbij het al effectief is ingezet.

Advertentiemogelijkheden op dit platform

Het targetten van doelgroepen is dan ook anders dan op een andere website, maar dit kan ook in je voordeel werken. Op LinkedIn target je bijvoorbeeld een doelgroep op de branche waarin ze werken, of de bedrijfstak of grootte. Hierdoor kan je een doelgroep samenstellen met hele specifieke wensen, waardoor je zeker weet dat de interesses van de groep in dat gebied liggen.

Inzetten van display marketing

Als je graag beeldmateriaal wilt inzetten als vorm van marketing, kom je al snel bij display marketing uit. Door een goede strategie hierachter te hebben, kan je nieuwe klanten binnenhalen die eerder naar een product gekeken hebben, of juist bestaande klanten beter binden aan je bedrijf door ze nieuwe en relevante video’s of foto’s te laten zien. Je wilt mensen niet irriteren met je producten, maar door je advertenties op grote websites te laten zien, bereik je veel nieuwe, potentiële klanten die je in de toekomst kunt binden. Binnen display advertising hebben we het over alle banners en kleine reclame afbeeldingen die op websites tevoorschijn komen.

Voordelen van display marketing

Ondanks dat iedereen wel eens display marketing gezien heeft en een groot deel van de mensen er ook wel eens op doorgeklikt heeft, zullen we nog eens kort benadrukken waarom display marketing zo effectief is. Ten eerste zijn er heel veel verschillende formaten van banners en advertenties die je kan inzetten, waardoor er altijd wel een goede plek te vinden is voor de vorm die erbij past. Ook is het resultaat van de advertentie goed te meten, door een bepaalde marketingstrategie. Hierdoor kan je niet alleen je doelgroep heel gericht uitzoeken, maar kan je ook het zoekverkeer naar jouw merknaam verhogen. Je kan deze advertenties niet alleen inzetten voor nieuwe klanten, maar ook voor het behouden van bestaande klanten. Voor elke fase van de interesse is er een tactiek.