Promotie is er in veel verschillende vormen. Niet alle vormen werken voor ieder bedrijf en daarom is het belangrijk om uit te zoeken welke vorm voor jouw bedrijf werkt en hoe je dit het best kunt inzetten. In dit artikel geven we toelichting over het maken van de juiste keuzes als het gaat om promotiemateriaal binnen verschillende organisaties. Bepaal je identiteitHet is belangrijk om als bedrijf goed in kaart te brengen waar de organisatie voor staat. Wat is de visie van het bedrijf? Wat is de missie van het bedrijf? En wat is de doelstelling van het bedrijf? Allemaal vragen die je jezelf moet stellen bij het bepalen van de identiteit. Het is van groot belang om een duidelijk beeld te hebben van de identiteit, omdat je promotieplan hierop gebaseerd moet zijn. Promotiemateriaal bepalenHet is belangrijk om gebruik te maken van promotiemateriaal dat bij jouw bedrijf past. Zo is een textielspray interessant voor een bankenverkoper, schoenendoekjes voor de schoenenwinkel, potloden voor het architectenbureau en ga zo maar door. Het is belangrijk dat het promotiemateriaal aanvoelt als persoonlijk en het aansluit op het merk of de branche. KwaliteitHet promotiemateriaal vertelt uiteraard iets over de organisatie, zorg daarom dat het materiaal van hoge kwaliteit. Je promo mag geen slechte indruk achterlaten, dit beïnvloedt onbewust de reputatie van het bedrijf. HuisstijlUiteraard is het belangrijk in eigen huisstijl te werken. Zo werk je aan een stukje herkenbaarheid/naamsbekendheid. Op deze manier zullen (potentiële) klanten een actieve herinnering overhouden aan de promotie. KernwaardenOok is het belangrijk dat het materiaal aansluit bij de kernwaarden van de organisatie, gebruik niet enorm veel plastic als 1 van de kernwaarden duurzaamheid is. Opvouwbare tasjes bedrukken met logo is een goed voorbeeld van een goede duurzame promotie. ConclusieHet is van enorm belang in kaart te brengen wie de organisatie is en waar de organisatie voor staat. Vervolgens kunnen er keuzes worden gemaakt voor verschillende typen promotiemateriaal. De kwaliteit is van grote waarde voor de reputatie/eerste indruk die de organisatie achterlaat. Voor deze eerste indruk is het ook belangrijk dat eigen huisstijl is toegepast, op deze manier creëer je herkenbaarheid en naamsbekendheid. Verder is het ook van groot belang dat het materiaal aansluit op de kernwaarden van het bedrijf. Opbouwbare tasjes bedrukken met logo is een goed voorbeeld voor een duurzaam bedrijf. Aan de hand van deze stappen stel je een ontzettend sterk en effectief promotieplan op. Zoek jij promotieproducten om uit te delen op een evenement of beurs? Neem dan een kijkje op de website van Promo. Dit is een aanbieder in diverse promotieproducten waar teksten en logo’s op gedrukt kunnen worden. Zo kan je denken aan drinkbekers, snoepgoed, tasjes en nog vele andere producten. |
