Re-direct
Image default
Gezondheid

3 dingen die je kunt doen als je in paniek bent

Een gesprek aanknopen
Zelfs als je het gevoel hebt dat je niet kunt ademen, kan hulp zo simpel zijn als een praatje maken met een andere gast. Als je met iemand praat, betekent dat dat je ademt, merkte Hirsch op.

Door een gesprek aan te gaan, wordt je geest ook gedwongen om in het moment aanwezig te zijn, voegde Hirsch eraan toe. Dat is veel beter dan piekeren of je bijvoorbeeld flauwvalt.

Als je niet klaar bent om iemand te benaderen, stap dan uit het gezelschap en bel iemand die je vertrouwt. “Het brengt je in het moment, het haalt je adem, het haalt je misschien een paar minuten uit de triggerende omgeving”, legde Hirsch uit.

Hulp bij paniekaanvallen? Nick de Waard kan je hier goed bij helpen.

Achteruit tellen
Als je het gevoel hebt dat je het niet kunt verdragen om een ​​praatje te maken met andere feestvierders, geef dan in ieder geval je paniekerige geest de kans om van onderwerp te veranderen.

Hirsch stelde voor om terug te tellen vanaf 100 per drie. Dit vereist enige focus en helpt je om je interne gesprek te verschuiven van de ongemakkelijke “wat als”-vragen, zoals: “Wat als ik mezelf in verlegenheid breng?”

Drink water
Wanneer je een paniekaanval krijgt, kan het voelen alsof je een brok in je keel hebt of niet op adem kunt komen. Sommige mensen krijgen een metaalachtige smaak in hun mond of een droge mond als ze angstig zijn, volgens een onderzoek uit 2017 in de Journal of Dental Research, Dental Clinics, Dental Prospects.

Die funky smaak kan te wijten zijn aan de hersenchemicaliën die vrijkomen bij een adrenalinestoot, zei Hirsch. Een koel slokje water kan helpen om uw symptomen te verlichten.

https://nickdewaard.nl/